Marmaray Projesi

PROJENİN TARİHÇESİ İstanbul Boğazından geçmesi öngörülen ilk demiryolu tüneli, 1860 yılında taslak halinde hazırlanmıştır.

sütunlar üzerinde duran ve denizde yüzer tip bir tünel ve önerilen enkesitler gösterilmiştir.

 İstanbul Boğazının altından geçecek bir demiryolu tüneli ile ilgili düşünce, ilk olarak 1860 yılında ortaya atılmıştır. Fakat Boğazın altından geçirilmesi planlanan tünelin Boğazın en derin bölümlerinden geçeceği yerlerde, eski teknikler kullanılarak, tünelin deniz dibinin üzerinde veya altında inşa edilmesi mümkün
olmayacaktı; ve bu nedenle bu tünel, tasarım kapsamında deniz dibi üzerine inşa edilen sütunların üzerine yerleştirilen bir tünel olarak planlanmıştı.

Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi -Sözleşme CR3- işi kapsamında 29 Nisan 2012 tarihinde Gebze-Pendik, 1 Mart 2013 tarihinde Halkalı-Kazlıçeşme ve son olarak da 19 Haziran 2013 tarihinde Pendik-İbrahimağa (Ayrılıkçeşme) arası mevcut banliyö hatları ticari işletmeye kapatılarak Yükleniciye teslimi gerçekleştirilmiştir. Demiryolu Araçları Temini -Sözleşme CR2- işi 2008 yılında ihale edilmiş (Önyeterlilik ihalesi 2007)
Marmaray Projesi
�ihaleyi alan ortak girişim ile Kasım 2008 tarihinde sözleşme imzalanarak Aralık 2008'de işe başlanılmıştır.